Analytics: Diferența între BounceRate și ExitRate

BounceRate-ul interpretat corespunzător, în funcție de sursele de traffic, CTR și statisticile comportamentului utilizatorilor pe site-ul vostru, vă pot ajuta extrem de mult în obținerea de conversii.

În cele ce urmează, mi-am propus să mai aruncăm o privire peste Google Analytics și să discutăm despre BounceRate și ExitRate, mai exact, diferențele dintre aceste două statistici, deoarece în primă fază, nu veți observa nicio diferență între ele.

Haideți să vedem mai întâi, ce înseamnă Bounce Rate, chiar dacă am mai spus-o, mă voi repeta pentru a mă face înțeles tuturor ce încă mai sunt nedumeriți. BounceRate-ul intervine atunci când un vizitator accesează site-ul vostru, accesează numai o singură pagină, adică cea pe care a aterizat și apoi părăsește site-ul, fără a mai accesa o altă pagină.

În altă ordine de idei, am citit o mare tâmpenie pe un blog românesc seo (Nu-i spun numele, spun doar că pe respectivul îl cheamă Gabriel), cum că BounceRate-ul este influențat de timpul petrecut pe site. Răspuns: Timpul petrecut pe site nu are nicio treabă cu BounceRate-ul. Ia-o logic, un vizitator poate sta pe o singură pagina 10 minute, dar poate sta și 10 minute pe sesiune, adică în cele 10 minute să acceseze 20 de pagini. Influențează asta BounceRate-ul? NU! Dooh. Că influențează numărul paginilor vizitate e altă treabă, dar bouncerate-ul nu.

Să-mi continui ideea. Pe lângă BounceRate, veți mai vedea o statistică numită Exit Rate ori (% Exit). Ce înseamnă ExitRate? ExitRate reprezintă procentul vizitatorilor ce părăsesc site-ul, aflându-se pe o pagină anume.

Care ar fi diferența dintre BounceRate și Exit Rate?

Simplu! Pentru ca procentul BounceRate să fie contorizat, un vizitator trebuie să acceseze numai  o singură pagină, apoi să părăsească site-ul, în timp ce, pentru a contoriza ExitRate-ul, un vizitator poate accesa 1, 2 ori 10 pagini, contorizându-se numai ultima pagina, de pe care și părăsește site-ul.

Haideți să vă dau un exemplu, pentru a înțelege mai bine. Accesați Google Analytics – Secțiunea Content – Top Content Pages, pentru a vedea un raport cu cele mai accesate pagini și alte statistici pentru acestea.

După cum puteți vedea în exemplul meu, ultima pagină are un BounceRate de 100% însă un Exit Rate de doar 33%.

Ce înseamnă acest BounceRate de 100%? Teoretic, toți vizitatorii ce au accesat această pagină, au părăsit site-ul imediat. Corect? Însă, fiindcă uităm la Top Content Pages, asta nu înseamnă că toți vizitatorii ce au accesat această pagină, au părăsit site-ul. Atunci, probabil vă întrebați, câți vizitatori au accesat numai această pagină, apoi au părăsit site-ul, fără a mai vizita o altă pagină.

Practic, o singură persoană, analizând Entrance Sources sau, analizând cuvintele cheie pentru care un vizitat a ajuns la această pagină. Deci, după cum puteți vedea, BounceRate-ul nu este unul și același lucru cu ExitRate-ul.

Bine, de regulă, Top Content Pages nu este cea mai bună soluție pentru a analiza BounceRate-ul, deoarece aici vor fi listate numai cele mai bune și cele mai vizitate pagini, generând un raport numai pentru acestea, fără a lua în considerare și paginile mai puțin accesate.

Pentru a beneficia la maximum de raportul BounceRate, generați un raport cu cele mai utilizate keyword-uri, pentru a accesa o anume pagină, bineînțeles, cu ajutorul rezultatelor organice. Aici veți putea observa într-adevăr, adevăratul BounceRate, puteți măsura și timpul petrecut pe site cât și comportamentul acestora pe site (CTR, ExitPage etc) și mai mult de atât, puteți observa relevanța cuvintelor cheie pentru care pagina respectivă a fost accesată. Cu cât BounceRate-ul este mai mare, cu atât relevanța cuvintelor cheie față de conținutul paginii respective, este mai scăzută.

Sper să vă fi ajutat în cazul în care aveați neclarități între BounceRate și ExitRate. Înțeleg că cel mai greu lucru este interpretarea rezultatelor generate în urma unui raport, însă, privitul acestor statistici nu vă vor ajuta practic cu nimic, în cazul în care nu știți cum să le analizați și cum să faceți următorul pas.

În cazul în care aveți vreo întrebare, nu ezitați să-mi spuneți

You may also like...