Cat de anost este drumul spre infiintarea unei firme?

Daca aveti in dreapta dumneavoastra un avocat specializat in acest domeniu, atunci singurul lucru care va ramane de facut este acela de a urmari, pas cu pas, intructiunile clasice demarate in cazul infiintari unul SRL, PFA, SA sau SRL-D.

Mai presus de toate, trebuie sa va alegeti si, ulterior, sa va rezervati numele viitoarei firme, unul care ar trebui sa fie ilustrativ pentru scopul afacerii dumneavoastra. Cel putin trei denumiri trebuie sa aveti pe lista finala pentru a le putea prezenta la Registrul Comertului, urmand a le trece intr-o cerere tipzata de verificare a disponibilitatii intr-o ampla baza de date. Exista un birou specializat in cadrul Registrului Comertului de unde puteti solicita un astfel de formular, pretul pentru acest pas ridicandu-se la un prag de aproximativ 70 de Ron. Nu mult, am spune noi, mai ales ca ne raportam la numele ce o sa va serveasca drept identificator pe piata.

Pasul urmator este relationat tot cu obiectul afacerii dumneavoastra si se traduce prin stabilirea acestuia prin intermediul unor coduri specifice, ele fiind denumite coduri CAEN. Cu sprijinul unui avocat sector 6 specializat in segmentul de infiintari firme, acest pas ar trebui sa fie unul facil de parcurs, continuat de depunerea capitalului social la o banca, in functie de institutia care va mai gazduieste si alte conturi personale. Acesta infatiseaza o valoare considerata modica, insa este obligatorie pentru a putea sa treceti la urmatoarea etapa. Vorbim despre un capital social de minimum 200 de Ron.

Mai departe, aveti nevoie de indeplinirea unuia dintre cele mai importante aspecte si anume gasirea unui sediu social, acesta servindu-va pentru a va desfasura activitatea economica. El se poate traduce fie printr-un spatiu pe care tocmai ce l-ati inchiriat in acest scop, fie printr-un spatiu pe care il gazduieste firma de avocatura la care ati apelat pentru a va infiinta firma, iar daca variantele mentionate nu va surad, atunci va puteti transforma proprietatea intr-un sediu social, dovedind ca va apartine in intregime prin intermediul unui certificat de mostenitor sau cu ajutorul actului propriu – zis de vanzare-cumparare. Daca imobilul este un apartament, deci exista si vecini in imediata apropiere a acestuia, atunci trebuie sa obtineti semnatura asociatiei de locatari si a celor care locuiesc in vecinatatea laturilor apartamentului dumneavoastra.

Un penultim pas pe care trebuie sa il indepliniti este reprezentat de redactarea actiului constitutiv in prezenta unui notar, de preferat fiind sa apelati la un avocat pentru ca acesta sa ii construiasca formatul specific. In fine, ultima etapa ce trebuie sa fie parcursa este reprezentata de completarea unei declaratii pe propria raspundere, conform careia se va stabili faptul ca dumneavoastra intruniti conditiile necesare pentru a va asuma statutul de administrator sau de asociat, fie el unic sa nu. In plus, trebuie sa adaugati dosarului un specime de semnatura obtinut de la notar.

You may also like...