De ce inovarea personală este importantă

Mulți oameni vorbesc doar despre inovare la nivel corporativ, dar cred că inovarea de astăzi este, de asemenea, importantă la nivel individual. Nu numai companiile trebuie să inoveze; indivizii trebuie, de asemenea, să inoveze. De ce? Iată două motive:

  1. Acum trăim în procesul de globalizare 3.0

În cartea sa best-seller „The World is Flat”, Thomas Friedman spune că acum trăim în globalizare 3.0. Și ce specialitate despre această eră este că acum concuram la nivel global chiar și la nivel individual. Acest lucru este diferit de cel al globalizării 1.0, în care principalii participanți erau țări și globalizarea 2.0 în care principalii participanți erau companii. Desigur, țările și companiile vor avea în continuare un rol important în globalizare 3.0, dar faptul că indivizii pot concura și la nivel global este ceva nou și trebuie să ne cunoaștem. Și dacă indivizii pot concura la nivel global, înseamnă că indivizii, la fel ca și companiile, trebuie să inoveze succesul.

Persoanele care nu inovează vor suferi același lucru ca și acele companii care nu inovează: vor rămâne în urmă în competiție și ar putea fi nevoiți să declare faliment mai târziu!

  1. Trebuie să ne diferențiem pentru a evita comoditizarea

În procesul de globalizare 3.0, abilitățile și cunoștințele pot fi transferate foarte rapid și ușor de pe tot globul. Aceasta înseamnă că ne confruntăm cu pericolul de commoditizare pe setul nostru de calificări. În contextul globalizării 2.0, ne putem simți în siguranță, deoarece foarte puțini oameni din mediul nostru au același set de competențe ca și noi. Cei care au același set de competențe sunt la sute sau mii de mile distanță. Dar acum, în globalizare 3.0, lumea a devenit un sat global. De ce sat? Deoarece oamenii se pot găsi foarte ușor în întreaga lume.

De exemplu, cât timp trebuie să așteptați ca partenerul dvs. din IM să răspundă la întrebarea dvs.? Câteva secunde. Wow! Aceasta implică faptul că toți oamenii din întreaga lume cu aceleași calități ca tine sunt brusc la îndemâna unii de alții. Indiferent cât de departe sunt, sunt la doar câteva secunde distanță. De asemenea, înseamnă că clientul dvs. le poate alege foarte ușor și nu vă puteți face treaba, mai ales dacă acestea sunt mai ieftine decât dvs.

Infricosator, nu?

Nu chiar. O putem vedea diferit: acum, în loc de mediul înconjurător, aveți întreaga lume ca potențiali clienți! Ce mare oportunitate! Este ca și cum un vis devine realitate. Dar ingredientul necesar pentru succes în această eră este diferențierea. Ce e atât de special pentru tine, pe care ceilalți oameni nu îl au? Ce te face diferit de ceilalți? Pentru a răspunde la aceste întrebări, nu avem de ales decât

You may also like...