Explicatii privind functiile instrumentului de disociere (Disavow Tool)

Instrumentul de disociere este o functie complexa si delicata pusa la dispozitia creatorilor de site-uri web de catre Google.  POATE fi extrem de puternic si eficient, daca este folosit CORECT. Problema este ca majoritatea creatorilor de site-uri web nu inteleg cum sa foloseasca in mod adecvat acest instrument, ceea ce are ca rezultat prabusirea in clasamente si prin urmare, eforturile de optimizare in motoarele de cautare (SEO) devin inutile.

Matt Cutts, intr-o aparitie video, discuta despre instrumentul de disociere si utilizarea acestuia in mod corect, sustinand ca instrumentul de disociere  ar trebui sa fie un adevarat „ultim efort” pentru situatiile in care nu reusesti sa elimini link-urile nedorite (spam links). Acesta sustine, de asemenea, ca doar simpla accesare a instrumentului de disociere,  nu inseamna ca problema s-a rezolvat in totalitate, ca ai scapat de link-urile care iti faceau probleme si nu va mai trebui sa iti faci griji in continuare. Instrumentul de disociere va trebui actualizat  periodic  (as zice trimestrial) si efortul pentru eliminarea link-urilor nedorite ar trebui sa fie un efort sustinut, continuu. Va garantez  ca ceilalti, competitorii dvs., exista si pot lovi in compania dvs, cu strategii negative de optimizare in motoarele de cautare (negative SEO) si cu o serie de tactici „Black Hat SEO” (si acestea sunt tot tactici SEO negative,  sunt de fapt un set de tactici „mai putin etice”, care pot avea consecinte negative in cautarile de pe motoarele de cautare, denumirea avand ca punct de plecare imaginea palariilor negre specifice personajelor negative din filmele western). Singura cale de a va apara impotriva acestora consta in a va actualiza constant profilul de backlink si sa incercati in permanenta sa eliminati spam-urile, precum si actualizarea instrumentului de disociere. Iata cateva sfaturi despre instrumentul de disociere:

–         NU descarcati link-ul profilului dvs. si nu disociati intreg continutul. Au existat oameni care au experimentat acest lucru si efectiv  le-a „explodat” in fata

–         Trimiteti un fisier de tipul .txt

–         Foloseste marcaje de tip diez (#) in comunicarea cu Google si adu-le la cunostinta atunci cand aceste link-uri sunt disociate

–         Explica-le celor de la Google ce reprezinta acel link. De exemplu, domeniu vs. URL       ( Da, poti sa faci disocieri la nivel de URL sau la nivel de domeniu)

Subiniez din nou, in opinia mea, cel mai important aspect ramane actualizarea instrumentului de disociere. In materie de optimizare seo pentru moroarele de cautare, nimic nu se face o singura data si apoi nu mai modificam nimic, iar instrumentul pentru disociere si eliminarea link-urilor nu fac exceptie. Asigura-te ca tu sau compania care se ocupa de optimizarea in motoarele de cautare  detineti controlul in aceasta privinta. Aceasta este, fara indoiala, CEA MAI IMPORTANTA piesa din puzzle, atunci cand vine vorba despre strategii de optimizare in motoarele de cautare (SEO). De ce? Pentru ca NU POTI pune bazele unei strategii de succes pentru optimizarea in motoarele de cautare, daca esti penalizat de Penguin (instrument de actualizare Google).

You may also like...