Vizitand Barcelona

Astazi (de fapt ieri, ca a trecut de 12) am fost iar la Barcelona. M-am dus cu metroul la Olympus si am luat aparatul de fotografiat de la reparat pe care il trimisesera la Madrid. Acum recunoaste cardul de memorie si pe deasupra mi-au schimbat si ecranul care era zgariat. Ca sa-mi iau revansa pe timpul scurs fara sa fac poze, am profitat si am facut cam 100 de poze! Am facut pe Via Augusta si pe Avinguda Diagonal.

Intrebare:

Ce simbolizeaza aceasta statuie din mijlocul Barcelonei? (Posibil dar nu neaparat ajutor pentru raspuns: Barcelona se afla in Spania, dar pe de alta parte in Catalunya)

Apoi m-am scurs pe langa Passeig de Gracia si am ajuns in orasul vechi si cartierul gotic, loc pe care mi-l doream de mult sa-l vizitez.

O dansatoare de flamenco care facea o demonstratie:

Fiind femeie, am intrat in El Corte Ingles (un super mega store cu de toate) de langa Piata Catalunya. Data trecuta am fost la cel din Piata Sfanta Maria. Ieri, am vazut doar subsolul, partea cu supermarketul alimentar. Este cel mai vast supermarket alimentar pe care l-am vazut vreodata. Si preturile erau cam mari fata de alte locuri. De exemplu, paine normala ca marime sub 1,50 euro nu am vazut.

Intrebare:

Ce e chestia asta si care e ideea?

Barri Gotic mi-a placut foarte mult. Am facut nenumarate poze, dar nu le mai pun aici pentru ca sunt o sumedenie pe net. Imi plac stradutele alea super inguste, imi place faptul ca nu pot circula masinile pe acolo si nici motocicletele () si ca e liniste. Cladirile mi se par interesante. Dar, pe de-alta parte, soarele patrunde cu greutate si in plus griul si masivitatea zidurilor in provoaca o senzatie de raceala. Mai ales ca e noiembrie.

Ma gandeam totusi ca cetatea de la Sighisoara mi-a placut mai mult decat Barri Gotic de la Barcelona. Poate sunt subiectiva, dar e mai interesant si mai variat la Sighisoara. Eu am vizitat Sighisoara pentru prima oara dupa ce am vazut cetati din Spania si am fost impresionata. O sa caut in Spania sau poate o sa-mi arate cineva vreo Scara a Scolarilor acoperita si foarte lunga asa cum am vazut la Sighisoara. Iar la Sighisoara totul era inscriptionat si datat. Nu e cazul si la cartierul gotic din Barcelona unde iti trebuie carti si harti ca sa te descurci. Exista desigur placute si aici, dar…

Rambla… Am mers apoi pe Rambla ca sa ajung inapoi spre gara de la Passeig de Gracia.
Imi place Rambla. Mimi, clovni, vanzatori de animale, de flori sau de diverse, portretisti, oameni relaxati care se plimba, taverne. Rambla de Catalunya e cumva paralela cu Barri Gotic. Mimii sunt cei mai interesanti – unii stau inarmuriti ca niste statui, altii „merg” pe bicicleta inmarmuriti alaturi de un copil schelet, sau altii sunt printi africani, unul e un monstru batran care are toane: intr-o zi se schimonosea ca de boala, ieri avea o suzeta in gura si dormea.

Piata Catalunya… O mare de porumbei lacomi si netematori. La un moment dat, cand si-au luat multi zborul deodata s-a innegrit cerul. Ma simteam ca in filmul „Pasarile” al lui Hitchcock. Lumea era in extaz, nu mai vorbesc de copii. Pe mine au tabarat 2 porumbei atunci cand am vrut sa pun aparatul de fotografiat in geanta si il invelisem intr-un plastic protector cu bule in alea pe care ne placea noua sa le spargem cand eram mici. Unul din porumbei se asezase pe mana mea dreapta si imi pironea mana stanga care nu apucase sa ascunda inca aparatul in geanta. Celalalt statea bine mersi pe umarul meu drept si incepuse sa ma intepe cu ghiarele lui. Ii simteam mirosul de gaina. Primul porumbel, mai inteligent probabil, a zburat repede, pe cand cel de-al doilea, nu mai voia sa plece! Eu mergeam inainte, iar el tot pe umarul meu. Ma apucase un sentiment de o oarecare teama, ma gandeam ca poate o sa inceapa sa ma ciuguleasca de ureche sau in cap. Mai ales ca inainte un copil mic aruncase niste firmituri de paine chiar langa locul in care stateam si o gramada de porumbei au navalit sa le manance, iar unul m-a ciugulit de pantofi. Nu e de glumit cu pasarile astea!

Apoi m-am intors in Tarragona unde locuiesc. Noroc ca am intrebat lumea din tren daca am ajuns la Tarragona ca de data asta nu mai faceau anunturi.